written by
Bart Grol

Voor de camera vertellen over BarTrack en over jezelf is nooit makkelijk...

Het BarTrack team 2 min , May 26, 2021

We zijn nu ruim een jaar druk met de doorontwikkeling van BarTrack. Wat zo’n 20 jaar geleden begon als een handige oplossing om snel en eenvoudig te kunnen bestellen is uitgegroeid tot een compleet platform voor zakelijk bestellen.

In alle jaren dat ik aan het ondernemen ben heb ik vastgesteld dat je zaken doet met een mens. Iemand waar je een klik mee hebt. Je bent daarbij selectief en zorgt met de juiste mensen de volgende stappen te zetten. Dat lukt niet altijd maar je wordt er misschien juist daarom dagelijks beter in.

Elkaar aanvullen was het uitgangspunt

Zo kwam ik ruim 2 jaar geleden Bart-Jan Akkers tegen. We leerde elkaar kennen bij een start-up waar we beiden bij betrokken waren. We hadden direct een klik. Niet omdat we hetzelfde zijn maar juist omdat we elkaar enorm aanvullen. Deze complementaire karaktereigenschappen werden helemaal duidelijk nadat wij beiden een Lumina Learning vragenlijst hadden ingevuld (dank je Theo ten Hagen). In een app konden we elkaars eigenschappen bekijken en zien waar we overlap hadden en waar niet. Na twee uurtjes op het strand met een goed glas wijn erbij waren we eruit. We gaan met BarTrack samen de volgende stap zetten.

Hoe mooi is dat. Op basis van 144 vragen weet je wat je aan elkaar hebt. Vroeger zou je daar een jaar over doen om achter te komen...
Bart Grol over BarTrack
Vertellen over BarTrack en over jezelf is nooit makkelijk...

De eerste drie maanden zijn we druk geweest met het ontwikkelen van de noodzakelijke techniek. De BarTrack HuB en App werd samen met ons technisch team ontwikkeld. En niet zomaar een technisch team. In de jaren ben ik heel wat experts tegen gekomen maar de laatste generatie ontwikkelaars zijn echt anders. Niet allen scherp en snel maar kunnen ook presenteren en denken in business value. Een heel belangrijke eigenschap. Noodzakelijk om met elkaar tot iets moois te komen. We kunnen trots zijn op het resultaat.

We hebben nu de beschikking over een platform dat onbeperkt schaalbaar is en helemaal van deze tijd. Last mover advantage noem ik dat .

De eerste klanten werden aangesloten. De marketingmaterialen werden uitgewerkt en de eerste communicatie kwam op gang. Al snel vertelde experts ons dat het goed zou zijn als we wat meer gebruik zouden gaan maken van bewegend beeld. “Een interview met jullie op social media plaatsen gaat helpen bij het verkrijgen van meer leads” was de boodschap. Als dat zo is moet dat ook maar gebeuren dachten we. We hebben plaats genomen voor de camera en onze verhalen verteld.

Eigenlijk begrijp ik het wel. De video’s geven veel meer een beeld van de mensen achter BarTrack. Dat moet goed zitten. Die moeten te vertrouwen zijn. Dit laatste is in onze ogen heel belangrijk voor de groothandels en bestellers die zich aansluiten op het BarTrack Platform.

De komende periode gaan we verschillende video’s via de Social kanalen met jullie delen. Hieronder alvast een voorproefje... En nu maar hopen dat we een beetje betrouwbaar overkomen op de camera...


Video 1: Hoe zijn jullie op het idee van BarTrack gekomen?
het team